Esta non é un xeito moi convencional de comezar unha presentación, pero facémolo así para que vexades o resultado final do noso traballo. Logo de traballar durante todo un curso, o resultado final foi o que expoñemos de seguido. Tamén, dicir, que fixemos un caderno de traballo para o profesorado e un caderno de actividades para o alumnado. Se de verdade che interesa o traballo desenvolto polos alumn@s mira ata o final... seguro que non o lamentás...
PROXECTO INTERDISCIPLINAR
CURSO 2.008/2.009
1º E.S.O. A
“A ROMANIZACIÓN”
Traballo de investigación en equipo arredor dun eixe temático.
O alumnado terá que:
Ir buscando a información, analizando, seleccionando e compartindo
Desenvolver as súas capacidades para aprender a aprender
Aumentar o seu grao de autonomía
Achegamento do alumnado a un modo de traballar metódico que lle permita aplicar os
procedementos e habilidades aprendidas, favorecendo a curiosidade e o interese
para construír un coñecemento global a partir dos diversos puntos de vista disciplinares.
Para facilitar o tránsito do ensino primario ao secundario.
DESENVOLVEMENTO:
No primeiro ano da educación secundaria obrigatoria
Durante todo o curso académico, cunha hora de adicación semanal
Educación documental do alumnado:
Dirixida a desenvolver habilidades de uso da información, consultando fontes documentais diversas, en soportes e formatos diferentes, e que estarán a disposición do alumnado na biblioteca escolar do centro
Identificación de obxectivos e de metas Posibilidades, limitacións…
Deseño do contido
Descrición das fases e pasos a seguir Establecemento de prazos: cronograma. Previsión de actividades: lecturas, recollida de datos, entrevistas, etc
2.- Desenvolvemento
Busca e tratamento da información:
Ferramentas de traballo.
Elección e aplicación de fontes, técnicas, modelos e recursos adecuados e variados adaptados aos obxectivos.
Técnicas que favorecen a adquisición, interpretación e transmisión da información.
Cadros, mapas, gráficos, datos estatísticos, elementos audiovisuais… Interpretación e conversión de linguaxes escritas e gráficas. Aplicación ao traballo previsto.
Obtención de información a partir do intercambio de experiencias e do traballo cooperativo alumno-profesor e entre iguais
3.- Presentación do proxecto
Elaboración dun borrador.
Expresión oral, escrita e en soporte informático
Características do texto falado e do escrito. Convencións básicas e trazos formais (índices, apéndices, citas, bibliografía…)
Organización e desenvolvemento xerárquico da información. Cohesión e coherencia. Presentación de hipóteses de traballo, desenvolvemento e comunicación de conclusións
Aplicación dos recursos máis adecuados para comunicar o traballo realizado.
Posibilidades das TIC
Avaliaranse tanto o proceso coma o produto final
Terase en conta a autoavaliación do alumnado
Terá como referente a contribución á consecución das competencias básicas, facendo fincapé nos seguintes aspectos:
competencia en comunicación lingüística
competencia dixital
competencia para aprender a aprender
competencia en resolución de problemas
competencia en habilidades sociais e autonomía
ASPECTOS AVALIABLES:
A adecuación aos obxectivos, prazos e fases
A capacidade de síntese, de análise das dificultades, a valoración crítica e a achega persoal
A estrutura adecuada do traballo proposto
Xustificación, descrición do proxecto, explicación dos resultados, elaboración de conclusións
Adecuación e variedade de fontes e de recursos, incluídas as TIC, no desenvolvemento do proxecto, na realización escrita e na presentación oral
Buscando información
Interpretándoa
Seleccionándoa
Confrontando diversas informacións
Resumindo
Comunicando
Buscando información
Resumindo
Comunicando
Analizando o que se sabe e como se aprende
Coñecendo as propias capacidades
Buscando estratexias para avanzar
Aprendendo a solucionar problemas
Propoñendo
Relacionando
Analizando
Solucionando problemas
Decidindo
COMPETENCIA SOCIAL E CIDADÁ:
Buscando, analizando, propoñendo, decidindo…
Respectando aos demais
Escoitando as distintas opinións
Argumentando as propias
O que fixemos no primeiro trimestre foi a busca da información que nos ía permitir facer unha UNIDADE DIDÁCTICA que abarcara todos os campos que iamos traballar durante todo un curso (2.008/2.009). Para conseguir este propósito o que fixemos foi, empregando aqueles lugares nos que nos podiamos facer coa información axeitada: biblioteca escolar, sala de informática e a propia aula, buscar información respecto da ROMANIZACIÓN. Todos os datos que fomos xuntando, seleccionámolos pois non todo é trascendental para os alumn@s de 1º da E.S.O.
ESTA É MONTSE
OS NOSOS DEBUXANTES
O COMEZO
Empregamos a aula de PLÁSTICA pois alí tiñamos todo o necesario... refírome a un lavadeiro, auga e secadoiro... ao sol das fiestras abertas...
Dá gusto vela tan concentradiña no seu que ata parece que é unha verdadeira profesional...
Ao mesmo tempo que faciamos os cascos, puxémonos a construír os recubrimentos que os cascos tiñan no seu arredor para cubrir o rostro. Para conseguilo trouxemos un sinfín de "bricks" de leite, lavámolos, limpámolos, secámolos e finalmente, cunhas plantillas feitas a medida, fixemos eses recubrimentos a modo de antifaces.
E o resultado final de todo o noso traballo, no "obradoiro de cascos", no segundo trimestre foi o seguinte:
Imos facer os traxes dos romanos... para comezar cartolina, pegamento, papel de cores, a poder ser brillantes, pegamento, cartón, tesoiras, desparafusadores e parafusos. Tamén empregamos unhas táboas, serras, e parafusos e aquí si que sobre todo habilidade manual pero, coidadiño coas mans, non nos vaiamos cortar... Ata tivemos xefa de obra e operarios fieis ao que se lles dicía... ás veces.
Esta é a nosa montaxe... e así todos os días: a montaxe e a desmontaxe de toda unha infraestrutura de traballo, era o noso obradoiro de artesanía "romana" foi o xerme da configuración da ROMANIZACIÓN...
Ao principio os alumn@s fixéronse con abundancia de caixas de cartón que recortamos en láminas para facer as estruturas dos traxes romanos... Unha vez recortado o cartón, o seguinte é enchelo de pegamento para poder unirlle os papeis de cores para "disfrazar" o cartón.
Ahí vos deixamos exemplos da "atención", "coidado" e "afinamento" co que os alumn@s colocaron cada parafuso no seu sitio que correspondente.
Como remate final, velahí os resultados. Ata decidimos que, como no n tiñamos donde poñelos, os situamos nas esquinas da aula, como eran catro, a conta saiu redonda...
3º PASO
Sacamos de INTERNET fotos de romanos, cos seus escudos correspondentes, vimos algún trailer de películas de romanos e fixémonos unha idea do que eran os escudos romanos e elaboramos outros catro escudos, tantos coma traxes romanos fixéramos...
4º PASO
Como remate ao terceiro trimestre, adicámonos á facer os mapas desde que os tempos anteriores ao dominio romano ata que estes se fan co control e dominio de toa a Península Ibérica, rematando naquela primeira GALLAECIA coñecida.
Empregamos pinceis e temperas ademáis de rotuladores, e o resultado o que vedes nestas imaxes.
I.E.S. MAXIMINO ROMERO DE LEMA - BAIO
O comezo foi... a presentación:
Aos mandos, a nosa presentadora GORETTI (trouxémola dun programa que hai no televexo... pero non me decato de cal...)
Lembramos aos nosos "benefactores" pois grazas a eles poidemos facer todo este traballo e... quixemos recompensalos dalgún xeito que o lembraran... agasallámolos cuns MP4 dos máis modernos... eles o merecían pola colaboración desinteresada que tiveron connosco... GRAZAS... MARIÑA, LOURDES, ALEJO, KEVIN e PABLO:
No hay comentarios:
Publicar un comentario